Przedszkole

Nadia ma teraz „fazę” na klejenie i kreatywne zabawy więc w domu dodatkowo walają się papierowe zwierzaki czy pacynki na łyżkach drewnianych. Kupiliśmy jej dzisiaj farby więc będzie miała frajdę. Myślę, że w podoba się jej bo w przedszkolu mają miejsce z wyklejankami i tam może chwilę powyklejać czy porysować a potem może iść i bawić się czymś innym, znowu wrócić i tak w kółko. W domu zazwyczaj po klejeniu wszystko składamy a Nadia za jakiś czas znowu się upomina i każe wszystko rozkładać. Skoro jestem już przy przedszkolu to powiem, że Nadia super sobie radzi i z chęcią zostaje. Ostatnie kilka wizyt zostawała sama po godzinie. Nie płakała, prosiła siku i wychodziła zadowolona. Wszystkim opowiada, że „Misiela ma żabkę i rybit rybit robi”- jej Pani ma na imię Michela. U nas sprawdziło się to, że mówiłam Nadii iż idę jej niespodziankę lub jakąś zabawkę z żabką kupić. Za każdym razem jak po nią wracałam miałam coś fajnego, a to raz książkę z żabkami a to kinder niespodziankę a to jakąś zabawkę i tak Nadia się przekonała. Zauważyłam też, że jak przed salą brałam ją na ręce to trudniej było jej zostać więc teraz każę jej samej wchodzić i ostatnio od razu po żabkę poleciała i nawet nie pożegnała się ze mną.

Świat rozwija się technologicznie do przodu, my siedzimy z tabletami czy komórką w ręku więc dzieci nas naśladują. Czasami wolę aby Nadia oglądała piosenki aniżeli bajki bo, np „tupcio chrupcio” na mini mini robi czasem niedobre rzeczy. Fakt, że na końcu zawsze rozumie, że źle zrobił i przeprasza ale Nadia nie zawsze do końca oglądnie a potem głupie pomysły przychodzą jej do głowy. Wheels on teh bus u nas wciąż na topie, teraz doszła też piosenka gdzie liczą autobusy i córcia oczywiście chce aby autobus jej kupić. Fingers family też czasami oglądamy i Nadia mówi „to mama, to tata” a jak jest brat i siostra to pyta „to??” i muszę jej tłumaczyć. Nadia często wplata angielskie słowa. Ostatnio w sklepie pokazuje mi jabłko i mówi to „grin”- green. Co do zwrotów to Nadia też już załapała i mówi „baw się ze mną”. Dzisiaj jak nam pokazywała ozdoby to też ładnie w liczbie mnogiej powiedziała „patrzcie koń”. Wczoraj zaskoczyła mnie podczas oglądania bajki i powiedziała „kosmonauta lata na niebie, ciemno jest” czasami zastanawiam się skąd takie słowa zna i jak mądrze ich używa. Jak się czegoś przestraszy to też często powtarza i np ostatni, „nie ma ciego bać, tylko sienka, pająciek śpiewa, krzypcach gra”- nie ma się czego bać, to tylko piosenka, pajączek śpiewa, na skrzypcach gra. Córcia nie ma też problemu z odmianą żeńską i męską, może dlatego że Nadia jest dziewczynką i mówi tak jak ja ale jak mówi do męża to też, np „tatuś dał”, czasami zdarzało się jej powiedzieć „tatuś dała” ale poprawialiśmy ja i zapamiętała. Nadula to pedantka i jak poduszka źle leży to zaraz mówi, że z poduszką coś się stało i prosi aby ładnie ją ułożyć. Od kiedy chodzi do przedszkola to nie denerwuje się już tak jak jej coś nie wychodzi i częściej prosi o pomoc. Zaczęła też tolerować młodsze dzieci.

U nas od wczoraj znowu są takie wichury, że wycieraczkę ciężką, gumową która leży przed domem zwiewa nam na trawnik a Nadia jak z domu wychodzi to zaraz „ojo joj” krzyczy i wycieraczki szuka hehe

Nadii stały teks to „gapo”. Mąż zostawił pilot na stoliku i zaraz słyszę „tato gapo”, ktoś źle położy zabawkę i jest, np. „Hania gapa” czasami tak śmiesznie to brzmi… Jak Nadia wymyśli coś nowego to muszę jej zdjęcia robić i pokazywać. Jest teraz szał na urodziny i jak mała ogląda piosenkę urodzinową na Baby Tv to nakłada czapkę urodzinową i śpiewa. Opowiada też, że będzie miała tort z żabką, że przyjdą goście i że da im zielone jak żabka czapki hehe

Ps. w końcu jesteśmy zdrowe :) :) :)

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>