Biegunka :/

Mała już drugi raz w nocy zrobiła potężną rzadką kupę. Wczoraj i przedwczoraj obudziła się o 23:30 z tym, że wczoraj kupa była do połowy pleców więc wszystko było do prania a Nadusia do mycia :/ Fakt mała sporo wczoraj jadła, nie daliśmy jej już witaminy ale nic się nie zmieniło. Nadia nie je też nowych rzeczy. Idę dzisiaj na play group i przy okazji zajdę na ważenie aby zapytać pielęgniarkę co o tym sądzi bo takie kupy utrzymują się już drugi tydzień :/ Cały czas tłumaczę, że to na zęby ale może jest inna przyczyna :/

Nasza pannica ostatnio znowu zaczęła wspinać się na schody także zakupioną bramkę trzeba zamontować. Uśmiałam się wczoraj kiedy Nadusia w sklepie złapała tatę za rączki i od mamy uciekała. Mówiłam do męża, że jak Nadia zacznie chodzić to będziemy jej szukać między półkami sklepowymi hehe Ludzie też nie mogli wyjść z podziwu, że mała jest taka pogodna.

Nadusia zaczyna fajnie rozmawiać po swojemu, składa sylaby i tak ładnie i spokojnie moduluje głos aż chce się jej słuchać. Zauważyłam, że zaczyna ode mnie odchodzić, nawet jak robię coś w kuchni a ona się tam nudzi to nie płacze już tak jak kiedyś tylko idzie do salonu i szuka jakiejś zabawki. Fakt, że nie bawi się długo ale zawsze to jakiś postęp. Ktoś dobrze kiedyś powiedział iż dzieci robią tylko to, na co mają ochotę. Tak samo jest z zakazami. Maluchy dokładnie wiedzą czego nie wolno, jaka jest kara a i tak broją i ciągnie ich do złego hehe Taka ciekawska natura ale gdyby nie były ciekawe, nie odkrywałyby świata to i nauka trwałaby o wiele dłużej a to właśnie teraz dziecka mózg „chłonie” wszystko jak gąbka :)

Czy wiecie jak jest z miejscami w przedszkolach w UK? Ponoć trzeba szybciej rezerwować miejsca ale to dopiero w szkole, z przedszkolami nie ma problemu. Czy mówicie do swoich dzieci tylko po Polsku czy także w obcym języku? Może to i racja, że w przedszkolu dziecko poprawnie uczy się mówić w innym języku bo wiadomo jak rodzice. Czasami nawet nie jesteśmy świadomi tego, że coś niepoprawnie mówimy. My mamy więc nauczyć dziecko poprawnie rozmawiać w naszym języku. Ja dla Nadii tylko śpiewam po angielsku jej ulubione piosenki no i w towarzystwie anglików mówię do niej po angielsku a w domu tylko po polsku rozmawiamy więc mam nadzieję, że nie mieszam małej w głowie. A przypomniało mi się, że podczas ostatniego „bilansu” pielęgniarka kazała nam mówić do małej w dwóch językach więc już głupieję :/

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

10 odpowiedzi na „Biegunka :/

  1. ~Ewa pisze:

    Hej,
    My mowimy do Antosia tylko po polsku chyba ze sa obok nas znajomi innej narodowości. Pierwsze słyszę, zeby mowić do dziecka w innym języku niż swój ojczysty. Mały sie go nauczy w nursery zreszta ogłada anglojęzyczne bajki. My dzisiaj kupiliśmy Antosiowi jego pierwsze prawdziwe buciki:) Mały zaczyna coraz wiecej chodzić takze teraz by bedzie wygodniej. Byliśmy w clarks gdzie zmierzono jego stópkę i nawet zrobiono mu zdjęcie w pierwszych poważnych butach:) wkleję link jeżeli chcesz zobaczyć :) Az mi cieżko uwierzyć ze za dwa miesiące skończy rok! Szybko ten czas ucieka.

    • aneta22.06 pisze:

      Hej, dzięki za szybką odpowiedź. Właśnie byłam zdziwiona, że na tym sprawdzeniu pielęgniarka kazała nam także rozmawiać z małą po angielsku :/ Nadia słucha angielskich piosenek, chodzimy na play group więc i tak mała ma kontakt z obcym językiem. Już widzę, że rozumie w obu językach także tak jak Ty dalej będę mówiła do małej po angielsku tylko w towarzystwie obcokrajowców :)

  2. ~Ewa pisze:

    Nie moge wysłać linka:/ no trudno:)

    • aneta22.06 pisze:

      Antoś pięknie wygląda w poważnych bucikach. Nie wiedziałam, że w Clarks zdjęcia robią. Mierzyliśmy stópkę i zakupiliśmy buty ale nie zaproponowano nam fotki. Może dlatego, że byliśmy w sobotę i był młyn :/ Masz rację, niedawno Nadusia była taka malutka i jak patrzę na jej zdjęcia to nie mogę nadziwić się, że tak szybko urosła.

  3. ~adeceha pisze:

    U nas w Holandii zalecają by dziecko miało kontakt z obydwoma językami, ale mama (czy tata) ma mówić do dziecka tylko w jednym języku (najlepiej oczywiście swoim ojczystym). W ogóle wszystkie naukowe porady na temat dwujęzyczności dzieci zalecają stosowanie się do tej zasady : JEDNA OSOBA= JEDEN JĘZYK

    • aneta22.06 pisze:

      I tak powinno być, po co mącić dziecku w głowie ale ostatnio na play group znowu mnie pytali w jakim języku rozmawiamy z Nadią i czy uczymy jej angielskiego :/

  4. ~Ewa pisze:

    Hej! I Jak rozmawiałaś z pielęgniarka o tych biegunkach? Cos sensownego powiedziała?

  5. ~jola pisze:

    ja przy biegunkach bardzo obawiam się odwodnienia dlatego tak staram uważać, zwykle mam w domowej apteczce orsalit, ostatnio najczęściej orsalit nutris bo skutecznie uzupełnia mały organizm w utraconą wodę i elektrolity, ale jest też wiele innych smaków do wyboru, ten akurat nie dość że ma dobry smak to jeszcze dzięki zawartości laktoalbuminy ma właściwości odżywcze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>